Dlaczego warto sięgać po roboty w edukacji dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi? Temat przybliżyły niekwestionowane specjalistki – Zyta Czechowska i Jolanta Majkowska podczas webinaru “Roboty do zadań SPEcjalnych”, realizowanego w ramach programu #SuperKoderzy.

TaskCards to oparta na przeglądarce platforma internetowa do nauczania na odległość i twarzą w twarz. Działając na zasadzie tablicy korkowej, ułatwia wspólną pracę i wymianę informacji. Platforma jest łatwa i intuicyjna w obsłudze oraz spełnia najsurowsze wymagania w zakresie ochrony danych osobowych użytkowników.

Już wkrótce szkoły podstawowe będą mogły skorzystać z dedykowanej polskim nauczycielom mapy edukacyjnej w Minecraft Education Edition, czyli jednej z najbardziej fascynujących i popularnych gier komputerowych. Dodajmy: aby uczyć! Microsoft Polska we współpracy z nauczycielami i ekspertami przygotował pierwszy polski świat w Minecraft Education Edition skorelowany z nauczaniem przedmiotów takich jak język polski, matematyka, geografia, język angielski, historia i biologia na poziomie klasy 5 szkoły podstawowej, z odniesieniami do podstawy programowej i pełną obudową metodyczną. To już nie tylko gra, ale cała wirtualna platforma edukacyjna. Koniecznie dołączcie do nowego programu, a Wasi uczniowie będą zachwyceni, że mogą się uczyć poprzez ich ulubioną grą.

Bardziej aktywny udział w procesie edukacyjnym, kształtowanie kompetencji technicznych czy zdobywanie doświadczenia w pracy z różnorodnymi narzędziami – to tylko niektóre z niewątpliwych zalet druku 3D. Szansą na regularne wykorzystywanie tego rozwiązania w placówkach jest otwarcie bibliotek modeli 3D. Jak to zrobić?

Zastanawialiście się kiedyś, jak sztuczna inteligencja rozpoznaje przedmioty? Skąd wie, że autobus to autobus, a nie tramwaj. Jak odróżnia kota od psa – 4 łapy nie wystarczą. A jeśli kot jest po wypadku i ma tylko 3 łapki – czy Google będzie wiedział, że to nadal kot?

Kolejna odsłona Olsztyńskich Dni Nauki i Sztuki i mój kolejny prototyp. Jednym słowem dwa w jednym. Chcę pokazać coś "w połowie roboty", coś co powstaje, niemalże in stadu nascendi. W czasie, gdy planowałem opisywane wydarzenie edukacyjne sytuacja nie była jasna czy będzie możliwość na spotkanie bezpośrednie czy tylko online. Zaplanowałem więc jedno wydarzenie online. Spotkanie online ma tę przewagę, że w razie zaostrzeń sanitarnych, związanych z Covid-19, nie trzeba będzie go odwoływać w ostatniej chwili. Jednocześnie chciałem przy okazji sprawdzić w działaniu kolejny prototyp edukacyjny. Zrobić kolejny krok i od razu sprawdzić, jak działa (nie tylko wymyślać na papierze ale i sprawdzać w działaniu). Stąd na końcu niniejszego tekstu pojawi się prośba o sprawdzenie jak to działa i przesłanie informacji zwrotnych. W ten sposób, drogi Czytelniku, zostaniesz współautorem powstającej innowacji dydaktycznej (edukacyjnej). Z góry dziękuję za współudział.

Badania prowadzone w różnych krajach pokazują, że uczniowie stracili wiele podczas nauki zdalnej. Kilka miesięcy wiosennych nie wyrównało strat. Jest to nadal dość trudna sytuacja, gdyż uczniowie prezentują bardzo różne poziomy wiedzy i umiejętności. Nauczyciele radzą sobie w różny sposób. Niektórzy prowadzą lekcję, zakładając, że uczniowie sami uzupełnią braki, inni cofają się, aby zacząć od początku, jeszcze inni stosują tak zwane przyspieszenie, o którym pisałam wcześniej [1].

Więcej artykułów…

Edunews.pl oferuje cotygodniowy, bezpłatny (zawsze) serwis wiadomości ze świata edukacji. Zapisz się:
captcha 
I agree with the Regulamin

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie