O potrzebie i sposobach zmiany edukacji

fot. Fotolia.com

Narzędzia
Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Każdy z nas może mieć wpływ na zmianę edukacji szkolnej. Wystarczy tylko… zacząć współpracować, przygotowywać małe i duże zmiany w szkole oraz wdrażać je w życie. Proste? No nie, nie takie proste, ale na pewno jest to możliwe. Jeśli tego naprawdę chcemy, zacznijmy zmiany w edukacji od naszej szkoły, w której uczymy lub do której chodzą nasze dzieci.

Przyzwyczailiśmy się do modelu szkoły, który został wymyślony ponad 200 lat temu. Którego zadaniem, przez wiele dekad, było przede wszystkim przygotowanie robotników do pracy w fabrykach. „Gdzie jesteśmy dzisiaj i jakiej szkoły potrzebujemy?” – pyta Oktawia Gorzeńska, dyrektorka 17 LO w Gdyni, eduzmieniaczka, blogerka, która została zaproszona do wystąpienia na TEDxGdynia.

„Edukację bardzo łatwo jest zmienić (…) Zmiana zależy od nas samych i od tego, czy w dyskusję o edukacji się włączymy” – uważa Gorzeńska. Wiele publicznych szkół w Polsce już rozpoczęło taką zmianę - możemy korzystać z ich bogatych doświadczeń. Musimy podjąć się tego wyzwania - żyjemy w innych czasach, w których zachodzą głębokie procesy automatyzacji i robotyzacji naszego świata. Wyzwaniem dla nas i naszych uczniów będzie znalezienie miejsca, w którym ludzie i roboty mogą żyć obok siebie i przyczyniać się do rozwoju cywilizacji człowieka.

Zapraszam na wystąpienie Oktawii Gorzeńskiej na TEDxGdynia:

 

(Notka o autorze: Marcin Polak jest twórcą i redaktorem naczelnym Edunews.pl, zajmuje się edukacją i komunikacją społeczną, realizując projekty społeczne i komercyjne o zasięgu ogólnopolskim i międzynarodowym. Jest również członkiem grupy Superbelfrzy RP).

 

Jesteśmy na facebooku

fb
Edunews.pl oferuje cotygodniowy, bezpłatny (zawsze) serwis wiadomości ze świata edukacji. Zapisz się:
captcha 
I agree with the Regulamin

Ostatnie komentarze

  • Written by Robert Raczyński
    Ciekawości nie daje sie raczej oddzielić od zebranych doświadczeń, więc oczekiwanie, że ktoś ich poz...
  • Written by Lech
    Ciekawe, znowu się z Panem zgadzam, tzn. mam podobne obserwacje. Ciekawość uczniów, którzy przychodz...
  • Written by Robert Raczyński
    "Widzi" Pan i nie wyciąga wniosków... Naprawdę nie dostrzega Pan różnicy między sprawdzianem dla ośm...
  • Written by Ppp
    Widzę, że jest Pani nauczycielką WCZESNOSZKOLNĄ. Tym czasem na studiach miałem profesora, który twie...
  • Written by Robert Raczyński
    Współczesność sprzyja odzwyczajaniu ludzi od narracji oraz potrzeby pełniejszej wypowiedzi, argument...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie