Coraz więcej nauczycieli i uczniów korzysta z Microsoft Teams. Konfiguracja ustawień sieci może być sporym wyzwaniem dla każdego administratora IT. Można ułatwić sobie zadanie przy pomocy narzędzi do automatyzacji operacji, a także zasad globalnych, które przypiszemy do określonych grup użytkowników i które pozwolą nam zwiększyć bezpieczeństwo procesu nauki zdalnej.

Różne sprzęty i urządzenia, często niekompatybilne ze sobą, różne systemy operacyjne na tych urządzeniach, różne aplikacje służące niby do tego samego, ale posiadające nieco odmienne funkcje, różne serwery i wieczne kłopoty z ich utrzymaniem – taki stan zasobów technologicznych w szkołach pojawia się dość często. To być może efekt wieloletnich inwestycji bez żadnego planu. Jak sobie z tym poradzić?

Podczas edukacji zdalnej, hybrydowej, ale także w stacjonarnym modelu nauczania bardzo często poszukujemy programów i aplikacji do nagrywania wypowiedzi głosowych. Prosimy uczniów o nagranie fragmentu czytanego tekstu, by sprawdzić np. technikę i płynność czytanego utworu czy też sposób recytacji np. wiersza.

Od poniedziałku dzieci z klas 1-3 szkoły podstawowej dołączyły do uczniów uczestniczących w lekcjach online w zaciszu swoich domów. Sytuacja jest trudna dla uczniów, nauczycieli i rodziców, ponieważ nadszedł czas poważnych wyzwań, którym trzeba stawić czoła. Nie każdy ma odpowiednie warunki mieszkaniowe, aby uczyć się w ciszy i spokoju, nie każdy dysponuje wystarczającym sprzętem, a Internet też potrafi płatać figle w najmniej oczekiwanym momencie. Dużym wyzwaniem jest też konieczność poznania, często skomplikowanych narzędzi TIK, dzięki którym możliwe jest uczestniczenie w procesie edukacyjnym.

Technologia to pojęcie wszechobecne w naszym życiu i z reguły przyswajamy ją z własnej woli. Jednak co dzieje się, kiedy jej wprowadzanie w szkołach zostaje na nas wymuszone? Jeszcze w lutym tego roku, nikt nie spodziewał się, że otaczający nas świat ulegnie zmianom do takiego stopnia. Co oznaczają one dla edukacji?

Powrót szkół do zdalnej edukacji oznacza konieczność przypomnienia sobie doświadczeń z lekcjami online, które miały miejsce na wiosnę, ale jest też nowym wyzwaniem, aby poprawić to, co było dotychczas. Poprawić, czyli z jednej strony zapewnić większą efektywność procesu nauczania, a z drugiej sprawić, żeby ten przekaz stał się bardziej różnorodny i nie przypominał nam monotonnych wykładów z nauczycielem w roli głównej. Pomocą mogą nam służyć aplikacje, które możemy łatwo użyć prowadząc zajęcia w MS Teams lub innych narzędziach współpracy online.

Przygotowanie szkolnej sieci i urządzeń IT na powrót uczniów bywa poważnym wyzwaniem dla nauczycieli informatyki pełniących funkcje administratora IT w szkole. Technologie edukacyjne nie stoją w miejscu, zmieniają się, dochodzą nowe funkcje i rozwiązania. Platforma Office 365 to narzędzie, które w ostatnim czasie pojawiło się w setkach polskich szkół. Chcemy pokazać, w jaki sposób odpowiednio ją przygotować, aby zadbać o skuteczny proces nauki w szkole i jednocześnie ułatwić sobie życie. 

Więcej artykułów…

Jesteśmy na facebooku

fb
Edunews.pl oferuje cotygodniowy, bezpłatny (zawsze) serwis wiadomości ze świata edukacji. Zapisz się:
captcha 
I agree with the Regulamin

Ostatnie komentarze

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie