- 101. Uczmy samodzielności (2)
- (Opinie)
- Jaka edukacja dla przyszłości? O przyszłości nic pewnego powiedzieć się nie da. Przy wszelkim prognozowaniu trzeba się liczyć z nieoczekiwanymi, nieprzewidywalnymi okolicznościami. Prognozy – a już ...
- Utworzone: 17-01-2011
- 102. Uczmy samodzielności (1)
- (Opinie)
- O edukacji mówi się dziś – bez wątpienia słusznie – że powinna trwać przez całe życie. O edukacji szkolnej natomiast – że traci znaczenie na rzecz innych form kształcenia i kształcenia się, co oczywiście ...
- Utworzone: 16-01-2011
- 103. Nauka i praca
- (E-learning)
- Niektóre źródła szacują, że ponad 80% nauki ma miejsce w pracy, a nie na poziomie edukacji wyższej lub podyplomowej. Aby utrzymać swe znaczenie dla rozwoju kapitału ludzkiego przyszłych pracowników, ...
- Utworzone: 06-01-2011
- 104. O motywacji w e-uczeniu się
- (E-learning)
- ... „edukacji przez całe życie“ (lifelong learning). W tym obszarze rola motywacji wewnętrznej jest nie mniej ważna niż w obszarze profesjonalnych szkoleń. Może nawet jest jeszcze większa, gdyż uczestnictwo ...
- Utworzone: 23-12-2010
- 105. Internet po 50-tce
- (Przez życie)
- Nowe media coraz częściej trafiają w ręce starszych osób. Dla starszego pokolenia „internet to nie zabawa, tylko poważna sprawa.” Zespół badaczy akademickich zaprezentował wyniki przygotowanego z inicjatywy ...
- Utworzone: 17-12-2010
- 106. Czas na n@ukę - KNO na piątkę!
- (E-learning)
- Tych, którzy skorzystali z nauki na odległość, nie trzeba już przekonywać. Kształcenie na odległość (KNO) warto promować, warto wdrażać i warto z niego korzystać. Uczyć się należy, a jak jeszcze można ...
- Utworzone: 25-11-2010
- 107. Czas na n@ukę - dlaczego warto uczyć się zdalnie?
- (E-learning)
- Wszystko co nowe zawsze wiąże się z obawami i nieufnością. Nie inaczej jest w przypadku kształcenia na odległość, do którego nie wszyscy mają przekonanie. Czy rzeczywiście jest się czego obawiać? Kształcenie ...
- Utworzone: 16-11-2010
- 108. Czas na n@ukę - czym jest KNO?
- (E-learning)
- To, że nauka to potęgi klucz, wiadomo od dawna. To, że człowiek uczy się przez całe życie, również nie jest nam obce. W rzeczywistości jednak na edukację zwykle nie mamy czasu. Teraz jest szansa ...
- Utworzone: 05-11-2010
- 109. O edukacji na Kongresie Obywatelskim
- (Opinie)
- Piąty jubileuszowy Kongres Obywatelski, organizowany przez Instytut Badań nad Gospodarką Rynkową, odbywał się pod hasłem „Idea Polski XXI w.“ Oprócz rund plenarnych, 23 października w gmachu Politechniki ...
- Utworzone: 24-10-2010
- 110. Oprócz matematyki i polskiego naucz się oszczędzać!
- (Przez życie)
- Fundacja Kronenberga przy Citi Handlowy włącza się w obchody Światowego Dnia Oszczędzania i po raz czwarty organizuje akcję Tydzień dla Oszczędzania (25-31 października br.). Tegoroczna edycja akcji ma ...
- Utworzone: 20-10-2010
- 111. Aby się nauczyć, trzeba zacząć działać
- (Przez życie)
- Szkoły stwarzają młodym ludziom możliwość nabywania podstawowej wiedzy teoretycznej. Jednak nie pomagają swoim uczniom w doskonaleniu umiejętności organizacyjnych oraz zdolności interpersonalnych, tak ...
- Utworzone: 23-09-2010
- 112. Uczące się jednostki, uczące się grupy - edukacja nieformalna 2025
- (Przez życie)
- ... Europy jest nasilenie się procesów edukacyjnych w duchu lifelong learning - indywidualne i grupowe zarządzanie wiedzą, czyli jej pozyskiwanie, propagowanie, dzielenie się nią przy użyciu dostępnych narzędzi ...
- Utworzone: 09-09-2010
- 113. Wizja szkolnictwa wyższego w UE w 2025 r.
- (Badania)
- W ostatniej dekadzie sektor wyższej edukacji w Unii Europejskiej znacznie ewaluował. Wprowadzenie Procesu Bolońskiego czy Lifelong Learning Program spowodowało, że reformy i zmiany na uczelniach zachodzą ...
- Utworzone: 02-09-2010
- 114. Uczyć się by pracować, pracować ciągle się ucząc
- (Przez życie)
- Uruchomiony w 2007 r. Lifelong Learning Programme zwraca uwagę na to, że edukacja i rozwój kompetencji muszą trwać przez całe nasze życie, także zawodowe, co jest możliwe dzięki wykorzystaniu w osobistym ...
- Utworzone: 22-08-2010
- 115. Nie ma jednej strategii uczenia się
- (Przez życie)
- Kluczowa wiedza dotycząca problematyki uczenia się to tzw. wiedza parasolowa; pochodząca ze skumulowania rezultatów wielu badań naukowych. Na ich podstawie z całą pewnością można stwierdzić, że nie ma ...
- Utworzone: 26-07-2010
- 116. W stronę nowego modelu edukacji (3)
- (Opinie)
- Obecnie zaciera się granica pomiędzy światem realnym, a wirtualnym. W cyberprzestrzeni padają kolejne granice, a świat znany z filmu Matrix staje się coraz mniej abstrakcyjny. Internet spowodował śmierć ...
- Utworzone: 18-07-2010
- 117. W stronę nowego modelu edukacji (2)
- (Opinie)
- Jedyną stałością jest zmiana. Szybko zmieniający się świat, tempo życia, dyfuzja innowacji, sprawiają, że coraz bardziej istotną jest umiejętność bieżącego i ciągłego uczenia się, dostosowywania kwalifikacji ...
- Utworzone: 11-07-2010
- 118. Gimnazjaliści bardzo obywatelscy
- (Przez życie)
- Poziom edukacji obywatelskiej w polskich szkołach jest na bardzo przyzwoitym poziomie. Polscy gimnazjaliści w badaniach wiedzy obywatelskiej zajęli wysokie 6. miejsce wśród uczniów z 38 krajów i pięciu ...
- Utworzone: 10-07-2010
- 119. Cyfrowa luka (cały czas) rośnie
- (Projekty edukacyjne)
- Z badań społecznych wynika, że nawet i 13 mln osób w Polsce nie potrafi dobrze obsługiwać komputera. Ma to negatywny wpływ na rozwój kraju - brak kompetencji informatycznych jest główną przyczyną niskiego ...
- Utworzone: 26-06-2010
- 120. Cele edukacyjne wracają do strategii Europa 2020
- (Szkoły i uczelnie)
- Ograniczenie do 10% odsetka osób przedwcześnie kończących naukę oraz wzrost do 40% odsetka osób z wyższymi studiami - takie cele decyzją ministrów edukacji krajów członkowskich UE wrócą do unijnej strategii ...
- Utworzone: 22-05-2010
Ostatnie komentarze
dziękuję za brak ironii, choć w ostatnich słowach jeszcze nutka się przebija. Pozosta...
szkoda, że tyle ironii wylewa się z Pana wypowiedzi. Niestety nie będę odpowiadać na ...