- 141. Lekcja samodzielności i odpowiedzialności
- (Nauczyciele)
- Czas podsumowań, refleksji. Co nam się udało? Z czego jesteśmy dumni? Nad czym można by było popracować w nowym roku szkolnym? Tym ważniejszy jest to moment, że nauczanie w drugim półroczu wyglądało zupełnie ...
- Utworzone: 30-06-2020
- 142. Przygotowanie do zdalnej edukacji w ocenie nauczycieli
- (Szkoły)
- ... strony pomoc kolegów 48% ankietowanych oceniło na plus. W ocenie 58% ankietowanych nauczanie zdalne jest "zdecydowanie trudniejsze". Według 84% nauczycieli przygotowywanie zajęć zdalnych zajmuje zdecydowanie ...
- Utworzone: 27-06-2020
- 143. Wykorzystanie platform współpracy online to przyszłość edukacji
- (Wywiady)
- ... przeprowadzone w sytuacji, w której w Chinach praktycznie zupełnie zamknięto szkoły, równocześnie bardzo szybko uruchamiając w większości prowincji nauczanie w formule on-line. Zatem niniejszego wyniku ...
- Utworzone: 26-06-2020
- 144. Samopoczucie po zdalnej edukacji
- (Badania)
- ... naukowego „Zdalne nauczanie a adaptacja do warunków społecznych w czasie epidemii koronawirusa”. Badaniem objęci zostali nauczyciele, uczniowie i rodzice z wybranych szkół podstawowych i ponadpodstawowych ...
- Utworzone: 25-06-2020
- 145. Módlmy się o wrzesień bez pandemii
- (Opinie)
- ... można oczywiście dyskutować o jego jakości czy efektach, ale nie wolno zapominać, że cała operacja „Nauczanie na odległość” została przeprowadzona bez przygotowania, bez sensownego przywództwa i z bardzo ...
- Utworzone: 24-06-2020
- 146. Dlaczego muszę się tego uczyć?
- (Metody i narzędzia)
- Oczywiste jest, że uczniowie bardziej się angażują w naukę, gdy czują, że to, czego się uczą, jest ważne, interesujące i przydatne. Przeprowadzono wiele badań, z których takie wnioski można wyciągnąć. ...
- Utworzone: 22-06-2020
- 147. Gry i zabawy matematyczne w edukacji wczesnoszkolnej
- (Metody i narzędzia)
- Naukę matematyki warto opierać na aktywności i działaniu uczniów, a jednym z narzędzi temu służących mogą być gry i zabawy matematyczne. Takie podejście sprawdza się szczególnie na etapie edukacji wczesnoszkolnej ...
- Utworzone: 21-06-2020
- 148. Innowacje w edukacji zdalnej
- (E-learning)
- W światowych mediach coraz częściej pojawia się pojęcie hyper-innovations (hiperinnowacji) w odniesieniu do edukacji czasów pandemii, która wyzwoliła wiele świetnych innowacyjnych działań na rzecz uczniów. ...
- Utworzone: 18-06-2020
- 149. Jak zwiększyć zaangażowanie uczniów na lekcjach online?
- (E-learning)
- ... się koncentracja uczniów, a co za tym idzie efektywność lekcji. Zdalne nauczanie nagle stało się codziennością uczniów i nauczycieli. Dzieci przyzwyczajone do pracy w warunkach szkolnych – z osobistym ...
- Utworzone: 14-06-2020
- 150. Wartość (zdalnej) edukacji
- (E-learning)
- Zastanawialiście się kiedyś, jak młodzież odbiera zdalną edukację? Czy są z niej zadowoleni? Jak oceniają zdobytą przez siebie w tym czasie wiedzę? Może nasze wysiłki są zupełnie daremne i dzieciaki mają ...
- Utworzone: 11-06-2020
- 151. Potrzebujemy więcej radości z muzyki w szkole
- (Metody i narzędzia)
- Nie rozbudzimy miłości do muzyki uczniów w szkole podstawowej ani rygorystycznymi wymaganiami, ani egzekwowaniem trudnych i niezrozumiałych dla większości wiadomości teoretycznych. Wydaje się, że to, czego ...
- Utworzone: 10-06-2020
- 152. Spadek po koronie
- (E-learning)
- ... Lekcji. Nauczanie projektowe. Edukacja dzięki pandemii odarta została z pewnych mitów, które są związane z tymi zagadnieniami. Ocenianie MIT 1: Ludzie uczą się dla nagrody lub z obawy przed karą, ...
- Utworzone: 09-06-2020
- 153. Zagadka września
- (Komentarze)
- ... Piontkowskiego kryje się jakaś treść. Sam widzę trzy możliwości: nauczanie stacjonarne, hybrydowe oraz zdalne, czyli na odległość. Każde z nich wymaga innych przygotowań, zasobów i organizacji. Na razie ...
- Utworzone: 08-06-2020
- 154. CMI to było to, na co czekałam!
- (Projekty edukacyjne)
- Tak pierwszą edycję projektu podsumowuje Wiola - tegoroczna grantobiorczyni projektu Centrum Mistrzostwa Informatycznego (CMI) z Łodzi. To ogólnopolski projekt grantowy skierowany do nauczycieli, edukatorów ...
- Utworzone: 06-06-2020
- 155. Minusy dodatnie
- (Opinie)
- ... kontakt (wyjąwszy nauczanie przedszkolne i początkowe) był udziałem tak wielu z nas? Miło jest pogadać i mieć z klasą dobre relacje, ale czy, w warunkach normalnych, naprawdę lgną do nas stada nastolatków ...
- Utworzone: 04-06-2020
- 156. Lekcje z CDT w czerwcu w nowej porze!
- (Projekty edukacyjne)
- Centralny Dom Technologii w związku z zamknięciem szkół realizuje od marca specjalne, zdalne lekcje, które są uzupełnieniem szkolnego programu nauczania, m.in. matematyki, języka polskiego, wiedzy o społeczeństwie, ...
- Utworzone: 02-06-2020
- 157. Jak uczyć online społeczno-emocjonalnych umiejętności?
- (Opinie)
- Czy powinniśmy zajmować się teraz umiejętnościami społeczno-emocjonalnymi uczniów. Czy jest to w ogóle możliwe, gdy całą energię poświęcamy nauce ujętej w programie szkolnym? Trudna sytuacja uczniów wymaga, ...
- Utworzone: 01-06-2020
- 158. Refleksje z pogranicza (polityki i pedagogiki)
- (Opinie)
- Ten artykuł będzie miał wydźwięk polityczny. Z góry przepraszam, bo nauczycielowi nie wypada. Jako wychowawca powinienem omijać kwestie powiązane z polityką, choćby dlatego, że rodzice moich uczniów mają ...
- Utworzone: 31-05-2020
- 159. Oceny jak fotografie
- (Opinie)
- Myślę i myślę, jak opowiedzieć o tym, że ocena sumująca nie oddaje stopnia opanowania wiedzy i umiejętności. Jak pokazać komuś nieprzekonanemu niedoskonałość takiego systemu oceniania? Przecież tak łatwo ...
- Utworzone: 27-05-2020
- 160. Mózg zlasowany nad wieszakiem na żuchwę
- (Opinie)
- ... żeby to wszystko zmieściło się w ciasnym budynku; trzeba nadzorować zdalne nauczanie (w naszej placówce – na czterech poziomach), wspierać pracę nauczycieli, zaplanować przyszły rok szkolny… Dobra, starczy ...
- Utworzone: 26-05-2020
Ostatnie komentarze